27. maj 2014

DIY Hårkur af Honning


Kan du huske min olivenolie-hårkur? Den var fin nok, men den hjalp ikke ret meget. I hvert fald ikke nok. Men nu vil jeg præsenterer jer for min nyeste DIY hårkur! Jeg fandt den på pinterest og allerede efter tredje gang kunne jeg se resultater, og jeg synes generelt, at mit hår er blevet sundere at se på, efter jeg begyndte at bruge den. Jeg har brugt den som en intensiv kur (har brugt den hver gang jeg skulle vaske hår)  i to måneder nu, men jeg ved ikke hvordan den er, hvis man kun bruger den en gang i mellem. Nå ... lad os se på det.


Alt hvad du skal bruge kan du finde i dit køkken. Du skal bruge:

  •  Ganske almindelig honning. Bare brug det ganske almindelige, man plejer at smøre på franskbrød, da den flyende slags, ikke har ret mange fordele. Honning inderholder massere af mineraler og vitaminer, har helende egenskaber og giver massere af fugt til håret. Honning kan også lysne håret, men jeg synes dog ikke rigtig, at jeg har fået lysere hår af det endnu. 
  • Olivenolie. Olivenolie fugtgiver også håret, og er ren guf for din hovedbund. Og hvis du har en sund hovedbund, har du som regel også sundt hår. 
  • Vand. Det er egentlig bedst at bruge udelukkende olivenolie, men jeg var ved at løbe tør for det, da jeg lavede den. Du kan til hver en tid erstatte olien med vand, men olien er bedre for håret. 

Når du har alle ingredienserne fremme, tager du den mængde honning, du vil bruge (jeg plejer at bruge 1 teske, hver gang jeg laver hårkuren), og putter den i en kop eller lille skål. Målet er at gøre honningen flyende. Tilsæt kun lidt olie/vand ad gangen og rør grundigt. Når din hårkur ikke indeholder nogen klumper honning og er en flyende mix, er du færdig. 


Personligt kan jeg godt lide at fylde denne lille (og rene!) shampooflaske op med hårkuren. Den er nemlig supernem at opbevare, og det eneste du skal huske at gøre, inden du bruger af hårkuren igen er at ryste den godt. Honningen og olien har det nemlig med at adskille sig, hvis det står i lidt tid.


Og her har vi et before and after-billede! Til venstre har jeg hårkuren i håret og det ser -mildest talt- ikke særlig lækkert ud.
 Du vil bemærke, at dit hår vil føltes lidt stift efter at have kuren i et par minutter -men bare rolig dit hår bliver nemt at arbejde med, når det kommer under vand. Du bestemmer selv hvor lang tid du vil have kuren i, men jeg anbefaler mindst et kvarter. Få imidlertid dit hår væk fra dit ansigt, da hårkuren er meget fugtgivende, så hvis din hud allerede er lidt fedtet, vil det ikke hjælpe på sagen. 
Når du mener, at du ladet den sidde længe nok, vasker du dit hår og voila! Nyd dit resultat, hvis du altså er så heldig, at kunne se resultater allerede første gang, du bruger hårkuren. 

Vil du give hårkuren en chance? Hvad gør du for at holde dit hår sundt? Hvor ofte bruger du hårkur? Fortæl mig alt om det i kommentarene! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin


1 kommentar:

  1. Lyder rigtig godt!!
    Kig gerne forbi min bloG :)

    Knus
    Sofiesdyr.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!