9. juli 2014

Pakketips til sommeren vol. 2 -toilettasken



Hej skønne mennesker!
Vi har jo allerede været omkring pakketips, når det gælder tøj, så nu må det vel være toilettaskens tur. Jeg skal lige huske at sige, at jeg ikke går med makeup, så denne opgave er nok meget nemmere for mig end den er for jer, der går med makeup, men jeg ville nok tage en helt separat toilettaske til det, hvis det var mig, der skulle pakke al det.

Det har jeg med: hårnåle, elastikker, tørshampoo, hårolie, krølle-dimser, shampoo, hårklemme, DIY hårkur af honning og DIY solcreme til håret. 

Mit første råd er, at dele dine ting op i tre kategorier: hår, hud og krop. Bestem hvilken kategori du går mest op i. Min er helt klart hår, og som du ser på billedet herover er der en del ting, som jeg ikke kan leve uden inden for den kategori. Tilgengæld har jeg ikke meget med inden for hudpleje. Jeg ved, at man kan få rejsestørrelser inden for mange produkter, og det vil jeg helt sikker købe til et par af tingene.

Det har jeg med: Ansigtsrens + tilhørende crem mod bumser og fugtgivende creme.

Jeg sagde det jo! Jeg går ikke særligt meget op i hudpleje, og jeg bruger kun tre ting inden for kategorien. Det er meget praktisk, at spørge sig selv om du virkelig behøver produktet, når du står og pakker toilettaske. På den måde får du så få produkter med som muligt.

Det har jeg med: Deo, To forskellige DIY bodyscrub, to skrabere og solcreme

Det er også begrænset hvad jeg bruger på kroppen, men jeg har faktisk glemt min shower gel på billedet her. Pokkers! 

Når du har styr på hvilke produkter, du bare have med, kan du begynde at tænke i lag, som vist på billederne herunder. Min tørshampoo, bodyscrub og hårolie passer for eksempel perfekt som første lag. Herefter kan du lægge et lag mere på og herefter et mere, indtil du ikke har mere plads i din toilettaske. 








Kan du forstå idéen? Min toilettaske har ét stort rum (som vi lige har fyldt op), et lidt mindre og så to små.


Det lidt mindre rum kan jeg godt lide, at bruge på min tandbørste, tandpasta og løbepomade. Jeg vil ikke have at nogen produkter skal røre min tandbørste. Er jeg mærkelig? Men i hvert fald kan jeg ikke lide at have det helt store i mit tandbørsterum, men mine hårnåle og elastikker fik nu en plads der.
De to meget små rum, vil jeg bare fylde med bind. Vi ved jo aldrig, hvornår vores menstruation får sneget sig ind på os.
Hvad angår hårtørrer og krølle- og glattejern vil jeg bare lade det blive hjemme. Efter min mening er sommer, tiden hvor du nyder dit hårs naturlige struktur (eller mangel på det samme).

Hvad må du bare have i din toilettaske? Har du nogle tips, du gerne vil dele med os andre? Så skriv endelig løs i kommentarfeltet!

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!