30. august 2014

DIY Vaser


Hej skønne mennesker!
Så er jeg tilbage med et endnu et lille DIY-projekt. Her forleden skulle mig og mine forældre lave chili con carne til 30 personer. Ja du læste rigtig. 30 personer!
Og gæt hvor mange dåser flåede tomater og kidneybønner vi skulle bruge i alt? 14! Ekspedienten gloede noget på os, da hun så hvor mange dåser, vi lige ville købe. Men anyways, på grund af alle de tomme dåser vi lige havde liggende, tænkte jeg at det kunne være sjovt at genbruge et par af dem. Her har I resultatet. Sjove vaser, blyantskrus eller noget helt andet.




  1. Start med at tage låget af, og fjerne mærkaterne. Hvis der stadigvæk sidder lidt klister-halløj på dåserne, kan du skrubbe dem med isopropylalkohol. Men hvis du ligesom størstedelen af Danmarks befolkning ikke lige har det liggende, så ... ignorer det. 
  2. Gå udenfor og gør de næste trin, hvis du vil undgå at hele dit værelse stinker af maling. 
  3. Vælg en farve og mal hele din dåse. Hvis du bruger en meget lys farve -som hvid- så skal den sandsynligvis have mere end et lag maling. 
  1. Du kan også male indersiden, hvis du har lyst. Jeg valgte at male min hvide dåse, blå indeni. 
  2. Et lille tip til det, kunne være at det er meget nemmere at starte med bunden, og så langsomt op til kanten. 

  1. Er du til grafiske striber, kan det også lade sig gøre. 
  2. Placer nogle stykker tape på dåsen. Husk at de områder du taper er de områder, der forbliver hvide (eller hvad din grundfarve nu er).
  3. Mal med en anden farve de steder, som ikke er tape på. 
  4. Fjern forsigtigt tapen så hurtigt som muligt. Det vil ikke blive helt perfekte lige linjer, men fine lidt ujævne striber. 
  5. Lad dem tørre! 
Måske sidder du så og tænker 'Jamen Sofie, hvad skal jeg så bruge mine dåser til?'. Du bestemmer! Et par forslag kunne være til blomster, som blyant- eller makeupbørsteholder eller måske endda til dine køkkenredskaber. Mulighederne er mange.


Hvad skal du lave her i weekenden? Hvad synes du om dette DIY-projekt? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet!

Husk at følge A Sea of Inspiraiton på bloglovin!






9 kommentarer:

  1. Sikke en god og miljørigtig måde at anvende dåserne på! :-)

    MVH
    Christina
    www.chrsite.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Kære Sofie
    Rigtig fin blog du har :) Og god ide med at lave dåser om til super fine vaser!
    Knus Emilie

    www.happinessinourstars.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Hold nu op, hvor er det fedt! Super god idé :-)

    www.sannenoerbjerg.dk

    SvarSlet
  4. Super fed ide!

    Tjek gerne min blog ud og deltag i min giveaway: http://mitvillavillekulla.dk/2014/09/knitwear-giveaway/

    SvarSlet
  5. Åh hvor ser det fint ud! Håber at chili con carne blev godt :-)
    Tak for din kommentar!

    Kig gerne forbi igen en anden gang:
    http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde den heldigvis! Tak (:

      Slet
  6. det ser så flot ud! :)
    Nyt indlæg på bloggen, kig gerne forbi: byjulieagerlund.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Det er da super smart!

    knus
    behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!