14. november 2014

5 måder, at få en bedre nattesøvn på

Hej skønne mennesker! 
I nat sov jeg rent ud sagt ad helvede til, og mine klassekamerater og venner brokker sig jævnligt over det samme. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget -det inspirerede mig da til dette indlæg! Så lad os se på nogle ting, som kan forbedre vores nattesøvn. 

Læg dig til at sove samme tid hver aften, og vågn op samme tid hver morgen. 
Vi mennesker er så fancy, at vi har et 'indre ur'. Så hvis du sover nogenlunde samme antal timer hver nat, på samme tidspunkter, burde dit 'indre ur' faktisk vække dig automatisk om morgen, og gøre dig træt om aftenen. 


Hav ikke noget lys i nærheden af dig, når du sover.
Jeg var inde og læse noget ret hardcore videnskabshalløj om dette, men det lange af det korte er, at vores hjerner automatisk tænker, at den skal være vågen, når der er lys. Selv en smule lys, som det din telefon udsender, kan holde din hjerne vågen. Så bare sluk al lys på dit værelse.


Dyrk motion, men ikke 3 timer, inden sengetid. 
Når du dyrker motion forbedrer du kvaliteten af din søvn, men ikke lige inden sengetid. Din krop skal nemlig lige have tid til at køle ned, og når dette er sket skulle du meget gerne blive søvnig. 


Find en behagelig temperatur. 
Ifølge denne artikel vil de fleste mennesker sove bedst, når temperaturen i rummet er mellem 15 og 22 grader. Hvis den bliver højere vil kroppen bruge meget energi på, at komme af med varme, mens at den vil bruge energien på, at holde på varmen, hvis det er for koldt i rummet. 


Drik ikke kaffe, cola eller andre drikke, der indeholder koffein inden sengetid. 

Koffein vil blive i din krop i hele 8 timer, efter at du har indtaget det. Så hvis du drikker lidt the eller kaffe inden sengetid, vil det altså måske stoppe din hjerne fra at falde i søvn. Men hvis du ligesom mig er totalt te-afhængig, og bare MÅ have din te, er der flere mærker, der laver koffein-fri the. Fx. Pukka

Hjalp dette indlæg dig? Hvad kan du godt lide at gøre, for at sove bedre? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin! 









Billederne på collagen er fundet på:  www.kalenjirunning.comwww.pondcast.euwww.komu.com,  www.123dapp.com, www.byggfabriken.com

3 kommentarer:

  1. Great advice! We sometimes do find it hard to sleep thanks for the tips :)

    http://floralsandsmiles.blogspot.ca/

    PS, maybe we can follow eachother on bloglovin? :D

    SvarSlet
  2. gode tips:-)
    hvis du har lyst må du meget gerne kigge forbi min blog www.byidam.blogspot.dk og evt. følge mig gennem bloglovin'?
    knus Ida Marie

    SvarSlet
  3. nice blog!
    Wanna follow each other? I follow you now! Would love if you return the favor!
    xoxo Colli // my blog - tobeyoutiful // Bloglovin'

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!