25. november 2014

2 Efterårsdrikke l Smoothie og Chai Latte Opskrift

Hej skønne mennesker! 
Jeg er lidt sent ude med det her indlæg, men helt ærligt -vi kan stadig drikke dem selv om det er vinter (og jul!) lige om lidt. Det dør vi nok ikke af. 
Jeg tænkte, at det kunne være sjovt, at vise jer to opskrifter (æble kanel smoothie og hjemmelavet chai latte) i dag, på det, som efter min mening, er de to ultimative efterårsdrikke. Håber, at du prøver dem en dag!




Skær et stor æble ud i mindre stykker -bare for at være lidt sødere ved blenderen. 
To tsk skyr -enten neutralt eller med pære/banan smag- hældes i. 
Hæld mælk i, og blend til du har den ønskede konsistens. 
Smag til med kanel. Og blend lige en ekstra gang.
Nyd din hjemmelavede æble-kanel smoothie!







Kog 5 dl vand sammen med 1 frisk eller tørret ingefær, 1 hel kanel (ca. 5 cm) og  10 kardemommefrø i cirka 5 minutter. 
Tilføj herefter 4 tsk sort te. Lad det trække i yderligere 5 minutter. 
Opvarm 2 dl mælk. Pisk det til skum. 
Hæld det i og Voilá. Du kan nu nyde din chai latte. 

Hvis du syntes, at den smager en anelse for skarpt, kan du tilsætte lidt honning. Det hjælper. 

Har du en drik, du specielt nyder her i efteråret? Hvad synes du om disse to? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin!

1 kommentar:

  1. Smoothien ser godt nok lækker ud, den tror jeg måske jeg vil prøve!

    Knuzz
    juliejakobsen.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!