24. maj 2015

My Furry Friend Tag med Arthur!

Hej skønne mennesker! 
Jeg havde egentlig tænkt mig, at lave det her tag i januar, da jeg så dette indlæg fra Julie Jaobsen blog, da hun taggede alle, der så indlægget. Men da jeg var færdig med mit indlæg, slettede jeg simpelthen alt hvad jeg havde lavet. Jeg kan huske, at jeg syntes, at det var en tand for tyndt. Og ja, det er det sgu stadig. Men ved I hvad? I dag er det ifølge temadag.dk ''Hundens dag'', og da jeg er en kæmpe hundefan tænkte jeg, at det da var på sin plads, at lade min hund få lidt opmærksomhed. I har set ham et par gange før -da jeg ønskede jer glædelig jul og i min billedeserie fra Italien, men jeg har aldrig præsenteret ham ordenligt. Så her kommer det!

Hvad er dit kæledyrs navn? -Han hedder, som den opmærksomme læser allerede har opdaget, Arthur. Vi overvejede også at kalde ham Hugo, men Arthur passer perfekt til ham, da han tror han er universetset hersker, og navnet Arthur minder mig om en rigtig eventyrkonge. Han hed Jason, da han stadig var i kennel, hvilket jeg bare slet ikke kan forestille mig at kalde ham den dag i dag. 

Hvilket kæledyr er det og hvilken race? -Arthur er en cairn terrier. Jeg tror nok, at de kaldte hans pelsfarve for ''rød brindle'' nede i kennelen. 

Hvor lang tid har du haft dit kæledyr? -Arthur er 2,5 år gammel (cirka 23 hundeår), og vi fik ham, da han var ... jeg tror, at han var mellem 8-10 uger. 

Hvordan fik du dit kæledyr? -Det er lidt sjovt for jeg plejede faktisk, at være bange for hunde, da jeg var lille. Men jeg blev helt okay med dem efterhånden, og ønskede ligefrem en, da jeg var omkring de 10-11 år. Min mor har altid elsket hunde, og har altid prøvet at overbevise min far, men da jeg joinede hendes side, var hverken min far eller lillebror overbevist. Min lillebror var nemlig også bange for hunde dengang, men da han mødte en hund, som han godt kunne lide, blev han også overbevist om, at vi da skulle have en hund. Og så var min far faktisk forholdvis nem at overtale, selvom han langt hen af vejen ikke var særlig begejsteret, men elsker også Arthur den dag i dag. Og så valgte vi race, tog ned til en kennel og ja ... besluttede os for hvilken hvalp vi ville have. Som alle andre, der får hund. 



Hvad er det sjoveste og mærkeligste ved dit kæledyrs personlighed? -Som sagt tror Arthur, at han er konge over hele verden. Hans selvtillid er totalt i top, og så elsker han at lege vildt, men samtidig elsker han også at putte -men mest lege (: 

Hvad betyder dit forhold til dit kæledyr for dig? -Som allerede nævnt inddirekte holder jeg vanvittig meget af hunden.

Fortæl om dit yndlingsminde med dit kæledyr -Det er sket et par gange, men nogengange lukker mine forældre ham ind på mit værelse, når de synes, at jeg har sovet liidt for længe. Så springer han op og slikker mig i ansigtet, og vækker mig på den måde, hvilket er en smule irriterende, men også rigtig hyggeligt. 
Jeg har også prøvet, at teste hans IQ (efter at have set Jenna Marbles' video), hvilket var vildt sjovt. 

Hvad kalder du dit kæledyr? -Jeg er lidt påpasselig med kælenavnene, da jeg har læst at det gør hunde forvirrede. Men jeg kalder ham da ''fyr''. Hold da op hvor er jeg dog god til kælenavne. 

Jeg håber at I kunne lide indlægget. Julie skal have tak for at tagge mig -selvom hun jo ikke taggede nogen specifikt, hvilket jeg heller ikke vil. Derfor tagger jeg DIG til at lave tagget, hvis du har lyst. Hvis du ikke er blogger, kan du jo svare på spørgsmålene i kommentarfeltet (: 

Har du et kæledyr? Hvad er det skørreste ved hans/hendes personlighed? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin







10 kommentarer:

  1. Åh, hvor er han dog bare alt for kær! Sikke et skønt indlæg Sofie, jeg er fan! :-D Rigtig god søndag ♥

    http://thewriter.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar (:

      Slet
  2. Sikke nogen skønne billeder - og et skønt indlæg:)

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
  3. Ej, hvor sjovt. I går var jeg ude at vælge en lille hvalp, som vi kan hente om et par uger. Og jeg anede ikke engang, at det faktisk var på Hundens dag! Det må være et tegn ;)

    - Sara // www.sara-siger.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det helt sikkert! Held og lykke med hvalpen (:

      Slet
  4. Hvor ser den bare dejlig ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er han bestemt også (:

      Slet
  5. Hvor er han dog så fin og skøn! Dejligt indlæg :)

    Knus
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!