4. juni 2015

Min Blå Bog og lidt om at afslutte Folkeskolen

Hej skønne mennesker
Jeg har lige været oppe i mundtlig dansk! -eller nu er det her jo et planlagt indlæg, så jeg var egentlig oppe i mundtlig dansk i går. Min lærer og censor var så forsinkede, at jeg skulle vente lidt over en time på at komme ind, og vi sad hele tre personer ude foran døren. Jeg havde gået hele dagen, og været nervøs, men det gik heldigvis rigtig godt, da jeg endelig kom ind. 
Det var egentlig meningen, at dette indlæg skulle op i søndags, men da det jo dagen efter var den 1. Juni (altså dagen hvor indlægget om mine maj-favoritter skulle op), så derfor tænkte jeg at det kunne vente lidt, så I ikke ville overse det. 
Det er heller ikke et super fancy indlæg, men mere et af den slags jeg har givet etiketten 'hyggeindlæg' -altså de indlæg jeg ikke skal tænke så meget over, men bare hygger mig lidt med at lave. Men jeg tror nok, at der kommer endnu et indlæg op i denne uge -eller tidligt i næste- for ellers drukner I jo i hyggeindlæg. Jeg har jo for helvede lige ævlet om min hund i et helt indlæg. 

Nå ... Min klasse (eller ex-klasse eller hvad fanden de nu er efterhånden) lavede altså den hersens blå bog. Grunden til at de små sorte boxse er kommet med på billedet, er fordi der står nogle personfølsomme oplysninger (Mit efternavn, adresse og hvor jeg præcis skal gå efter sommeren) på siden, som jeg ikke ønsker at poste på internettet. Udover det ser min blå bog sådan ud: 

Navn: Sofie
Kælenavn: Sofi, Sofisen, Sof
Fødselsdag: 01/09 1999
Hvad personen skal efter niende: STX

Mest brugte sætning: 
               -’’Nej, nej, nej, nej!’’
               -’’Ej, her er bare SÅ klaustrofobisk!’’
               -’’Er du okay?’’ (Berlin)
Kendetegn: Håndsprit-addicted, banker i tastaturet, markerer ordrerne på computeren
Sådan vil vi huske dig: 
               -For altid at have te med i termokrus
               -Dine hæle, som man altid kan høre
               -For at tegne flotte abstrakte tegninger
Personen om 10 år: Efter 3 gode år på gymnasiet med gode karakter og massere af kajak, tog Sofie en lang videregående uddannelse, men endte med at stikke af efter et år. Nu bor hun i Afrika, og skriver rapporter og sender tegninger hjem til Danmark. 
Største bommert: Tog bussen en time for tidligt sammen med L, da de havde set forkert på uret. 
Rolle i klassen: Barnet-der-altid-får-høje-karakter
Hvis personen var et dyr: Egern
Gode/dårlige vaner: 
               -Mange håndbevægelser
               -Altid spritte sine hænder
               -Når kedsomheden rammer, sidder du ikke med elektronik, men tegner.
Norminering: Årets pessimist

Jeg er meget tilfreds med hvad de har skrevet om mig bortset fra det med pessimist -for det er jeg bestemt ikke! Og det sjove er at min veninde, som bestemt ikke er optimist er blevet nomineret som det. Så jeg ved ikke helt hvad folk lige tænker. Men det er fint nok -det er vel ikke det værste man kan komme ud for!

Så ja. Nu er jeg færdig med folkeskolen. Jeg synes faktisk, at det er lidt trist, selvom jeg aldrig rigtig fik lært at holde af min klasse. Jeg opdagede nemlig til sidst, at der faktisk var et par rigtig herlige mennesker, som jeg sandsynligvis aldrig får set igen. Men der skal nok også dukke nogle andre rigtig herlige mennesker op på gymnasiet, så det er jeg nu ikke så ked af. Jeg tror, at det bliver super godt at prøve noget nyt. 

Håber at I kunne lide indlægget! Jeg hyggede mig i hvert fald med at lave det. 

Er du blevet færdig med folkeskolen? Hvad lavede I sidste skoledag? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin






6 kommentarer:

  1. Blå bog er simpelthen så hyggelig! - Kigger tilbage på min med smil på læben :))

    SvarSlet
  2. Hyggeligt indlæg! Jeg har, desværre, lige et par år tilbage af folkeskolen :)
    Knuzz

    SvarSlet
  3. Sikke et sjovt indlæg, jeg elsker at læse andre folks blå bøger. Vi havde ikke en i folkeskolen, men efter jeg afsluttede mit efterskoleår, fik jeg en med mig. Jeg var ikke helt tilfreds med alt, da det ikke var mine nære venner, som havde været med til at skrive den. Men det er altid sjovt at læse, hvad andre tænker om en :) Held og lykke med at starte på STX næste skoleår, det skal nok blive sjovt!

    HOPELESS WANDERER

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt træls -nogle af de ting, der står i min skriger også bare at dem, der har skrevet det, ikke har kendt mig. Men sådan er det jo, når alle må skrive i dem.
      Tusind tak (:

      Slet
  4. Ej, hvor hyggeligt :)
    Jeg skal vidst lige have fundet min blå blog frem, hvis jeg da kan finde den. Det er efterhånden ved at være et par dage siden ;)

    http://camillajulie.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så hyggelige at læse (:

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!