26. juni 2015

Ting, jeg opdagede, da jeg oprettede en Facebook

Hej skønne mennesker! 
For det første: Undskyld at jeg har misset et indlæg i denne uge. Jeg havde min fysik-eksamen her i tirsdags, og det har betydet, at jeg bare har læst hele tiden. Det gik heldigvis godt, men siden jeg blev færdig har jeg bare givet mig selv HELT fri. Så det blev lige til en lille svipser her på bloggen. Beklager. 
Men mens jeg har taget en lille pause har jeg altså oprettet en facebook-profil. Ja -jeg kan forestille mig, hvordan de fleste af jer er i færd med at genlæse den linje adskillige gange lige nu. ''Men Sofie, du er femten år, og, og, og ....''. Jaja. Men man kan sgu sagtens overleve uden facebook. Men jeg oprettede en for at kunne være med i en gruppe om noget træning, da det er der mine trænere informerer os om hvornår der er træning, så der måtte jeg jo være med. Lyder jeg negativ? Jeg vil lige skynde mig at skrive, at jeg absolut intet har imod Facebook. Gjorde mig faktisk nogle meget interessante opdagelser, da jeg oprettede min profil. Det førte altså til idéen om dette indlæg: Ting, jeg opdagede, da jeg oprettede en Facebook-profil. 

1. Folk blev meget begrestejede 
Faktisk så begrestejede, at der var flere, som kom hen til mig, og gav mig hånden, da de så mig igen, og sagde ''velkommen til, Sofie''. Desuden var der flere som brugte ordet ''endelig''. Det var åbenbart meget vigtigt for dem, at jeg kom på. 

2. Jeg har over 100 venner 
Øhhh .... hvad? Men ja ... jeg sgu åbenbart over 100 venner. Dette udspringer naturligvis af den der ''har jeg set dig? Så skal vi være venner på Facebook!''-ting, der åbenbart foregår derinde. For eksempel var alle fra min klasse venner med alle 7.- og 8. klasserne fra min skole, mens vi i hverdagen aldrig (som i aldrig!) taler sammen. Er det kun mig der synes, at det er bare en lille smule sært? 

3. ... Og jeg bekymrer mig rent faktisk for omkring 10 af dem 
Hvilket bare er lidt trist. Men igen skal man jo som sagt være venner med alle man har kastet et blik på derinde.

4. Min farfar har åbenbart en bror ... og han hedder Kjeld
Jeg fik en venneanmodning den anden dag fra en eller anden med det samme efternavn som mig ... og så hed han Kjeld. Great. Min far fortalte mig så, at det er min farfars bror, som jeg sådan set aldrig har mødt. Men jeg accepterede da anmodningen -jeg vil jo ikke være en total idiot. 

5. Jeg havde pludselig fået 123 e-mails 
Facebook elsker åbenbart at sende mails. Har du fået en venneanmodning? Lad os sende en mail! Har nogen accepteret din venneanmodning? Lad os sende en mail! Har nogen skrevet til dig? Lad os sende en mail! Og så videre ... Så jeg måtte i gang med at slette alle disse mails, og afmelde dem alle. Puha. 

Hvad synes I egentlig om GIF'en? Det var ret sjovt at lave bogstaverne, og jeg lavede den mest af alt fordi jeg ikke anede hvilke billederne jeg skulle bruge i dette indlæg. Og hvad synes I i det hele taget om dette indlæg? Er det sjovt eller bare åndsvagt? Har haft en lille debat med mig selv i længere tid om det, så det kunne være skønt med lidt respons (: 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin






14 kommentarer:

  1. Rigtig flot GIF, og flotte tegninger :) Fin idé til indlægget, har faktisk også selv tænkt over det med vennerne, og det med de der mails stressede mig også virkelig meget i starten!

    JULiE // juliejakobsen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha -godt jeg ikke er den eneste! (:

      Slet
  2. Du er spot on med dit indlæg! Rigtig sjovt at læse :)
    Kram,

    SvarSlet
  3. Fedt indlæg!
    - Hvordan har du lavet det øverest billede? Det der skrifter mellem flere forskellige billeder.. Det ser totalt fedt ud! :D

    Knus Line
    guldstjernen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak -er super glad for at du kan lide den!
      Jeg har brugt siden giffysnap.com, hvor du bare skal bestemme højde og bredde, hvorefter du kan uploade dine billeder. Herefter downloader man den simpelthen bare (eller får HTML-koden).
      Håber du kunne bruge min lille vejledning (:

      Slet
  4. haha, kreativt indlæg :D!!

    http://christinehs.com

    SvarSlet
  5. Haha, hvor er det et super godt indlæg :)
    God dag :)

    http://camillajulie.dk/

    SvarSlet
  6. Rigtig fed gif! Virkelig fedt og sjovt indlæg - Facebook er en anelse sært (og meget e-mail-begejstret!).

    Mathilde | MATHILDE JULIE

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!