26. oktober 2015

På Toppen af Lillebælt: Bridgewalking l Mini Guide

Hej skønne mennesker! 
Jeg debatterede en hel del med mig selv om dette burde være et indlæg. Men jeg har altså overbevist mig selv om at det var en god ide -alene på baggrund af at rejsebloggeren Brooke Saward (fra worldofwanderlust.com) har lavet lignende indlæg om forskellige oplevelser over hele verden, så hvis hun kan tillade sig det, kan jeg vel også. 
Bridgewalking er helt klart noget man kan tilføje til sin bucketlist. Det kan kun gøres to steder i hele verden: Middelfart og Sydney. I Sydney er broen selvfølgelig meget højere, og ordet 'BridgeClimb' bruges i stedet for bridgewalking. 
De første gæster gik på Lillebæltsbroen i maj 2015, og over 25.000 har allerede været deroppe for at bridgewalke, så man kan vist roligt kalde initiativet for en succes. Så her har du en lille mini guide, hvis du enten har planlagt eller er interesseret i at prøve det: 


Hvad du kan forvendte 
Selve turen tager i alt to timer inklusive påklædning -man skal nemlig have en grå kedeldragt på for at bilisterne ikke bliver distraheret af holdene. Derefter er det bare at komme op på broen -du er selvfølgelig fastgjort til en skinne hele vejen igennem, så der ikke er mulighed for at komme galt afsted. Undervejs vil guiden fortælle om Lillebælt, Fredericia og Middelfart. Ellers er det bare at nyde den helt igennem fantastiske udsigt -I Lillebælt finder man desuden verdens tætteste bestand af marsvin, så der er en god chance for at spotte dem under turen. 

Man må ikke have nogen form for løse genstande med oppe på broen, så det betyder desværre også at man ikke må tage billeder på turen -det tager guiden sig til gengæld af, så man bagefter kan downloade dem via Facebook, hvilket også er grunden til at billederne her er i så dårlig kvalitet. 





























Hvis du har højdeskræk ... 
Der står i reglerne at man ikke må have højdeskræk, men de lukker alligevel folk ind som har ''sommerfugle i maven''. Du kan fortryde når du er i 30 ud af 60 meters højde, men ellers er der ingen vej tilbage. Men hey, hvis jeg kan gøre det her (og jeg har virkelig højdeskræk), kan du også -og hvis du kun kommer op i 30 meter, er det da også vildt sejt at du prøvede!
 Jeg tror at grunden til, at jeg klarede det var, at jeg var sammen med nogle mennesker jeg stolede rigtig meget på, og som selv virkede meget rolige. Derudover talte jeg også rigtig meget om det inden, så de præcis vidste hvordan jeg havde det. Desuden virker det bare meget uvirkeligt at være så højt oppe, så derfor var jeg af en eller anden grund ikke rigtig bange, selvom jeg har flippet helt ud over at være i meget mindre højder.
Så hvis du vil det her selvom du har højdeskræk, tror jeg på dig -bare husk at have en du kan holde i hånden med dig (:


Generelt synes jeg altså at det var en helt fantastisk og unik oplevelse, som helt klart skal prøves af, hvis man har mod på det. Det var en ting, jeg aldrig havde troet, at jeg ville gennemføre, men hvor er jeg glad for at jeg gjorde det. Ikke desto mindre har jeg et super godt minde med min lillebror og bedsteforældre nu. 

Har du prøvet bridgewalking? Hvad synes du om det? Hvis ikke -kunne du tænke dig det? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin! 








5 kommentarer:

  1. Fedt form for indlæg! Det lyder mega fedt, godt at du gjorde du :-)

    Kig gerne forbi:
    http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Ej hvor lyder det spændende Sofie, og en smule utraditionelt måske. ;-) Men jeg kunne da vildt godt tænke mig at prøve det! Fedt indlæg. :-)

    Jeg har nomineret dig til den engelske “the Liebster Award tag”! Du er blevet nævnt på mit Liebster indlæg her: http://blogbysine.blogspot.dk/2015/11/the-liebster-award.html Det er en rigtig god måde at blive synliggjort på her i blogverdenen. Når du har svaret på de stillede spørgsmål, vil jeg rigtig gerne læse dine svar, så giv mig et hint, når du har postet dem. ;-)

    Knus www.blogbysine.blogspot.com <3

    SvarSlet
  3. Det lyder virkelig spændende søde. Det må virkelig være en fed oplevelse og meget anderledes. det vil jeg så gerne prøve :).

    Knus
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!